Pages

Saturday 19 January 2013

Saya nak jadi orang yang bersyukur!

Assalamualaikum w.b.t

"Bersyukurlah dengan apa yang kita ada, atau kita terpaksa bersyukur dengan apa yang kita dapat"

Pernah tak kita melihat seseorang itu, dan betapa kita nak jadi seperti dia...saya pernah...itulah saya, seorang manusia yang tak bersyukur. Tapi ianya sesuatu yang tak boleh dikawal. Perasaan dengki, iri hati, saya rasa semua ni, dari sini, saya sedari hakikat saya belum menjadi manusia yang baik seperti orang lain selalu cakap "Azyan kan baik,"

Kata-kata tu macam satu...boleh dikatakan harapan...harapan orang lain yang mengharapkan saya menjadi seorang yang baik. Saya sebenarnya tak boleh terima kata-kata tu sebab...saya tau diri saya macam mana...saya tak baik macam apa yang orang lain fikirkan...saya masih seorang manusia yang lemah, yang selalu putus asa, yang tak boleh tengok orang lain lebih dari saya, yang selalu pandang rendah pada orang lain, yang pentingkan diri sendiri. I feel bad.

Saya jealous dengan one of my friend b'coz of some reason, tapi one day ada a guy ni cakap kat saya dia nak jadi macam saya, and I was like...huh? apa yang aku ada? what he mean is dia maybe nak jadi pandai macam saya...what I wanna laugh here is dia ingat kan saya anak pok cik kayo(bak kata afrina)...but actually I'm not! dan paling I terkejutzz, dia nak ada family macam I have.....hmmm, dia tak tau lagi my real family was like what, but no matter what I love them endlessly.

Saya nak jadi orang lain, tapi orang lain nak jadi macam saya....maybe I need to discover more about myself. Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Tapi kalau semua orang sama, mana nak special nya, betul tak?? Everyone is special in their own way. Tak perlu nak jadi seperti orang lain dan tak perlu nak ikut orang lain. Jadi bersyukurlah, In sha Allah bahagia . Keep calm and stay cool.

“Ya Robb-ku, berilah aku ilham untuk tetap mensyukuri nikmat-Mu yang telah engkau anugerahkan kepadaku dan kepada kedua orang ibu bapakku, dan untuk mengerjakan amal soleh yang Engkau redhai. Dan masukkanlah aku dengan rahmat-Mu ke dalam golongan hamba-hamba-Mu yang soleh.” QS. An Naml : 19.

No comments:

Post a Comment